Ленин, Сталин, Тетрис!











Категории

Создание игр [51]
Анонсы, прогресс, релизы компьютерных и консольных игр, разрабатываемых теми или иными игроделами, студиями или компаниями.
Средства разработки [137]
Обновления игровых 2D и 3D движков, конструкторов игр, сред разработки, систем программирования и т.д.
Разработчики игр [52]
Информация о событиях в тех или иных компаниях игровой индустрии, новости от студий разработчиков игр.
Мероприятия [216]
Объявления и информация о проведении конференций разработчиков игр, конкурсов и соревнований по созданию игр.
Программы [20]
Обновление софта, программного обеспечения, утилит и различных инструментов в помощь разработчикам игр.
Наш сайт [5]
Новости об обновлениях сайта GameDev.su, события среди сообщества и др.
Остальное [91]
Все прочие темы, которые не вошли в специально указанные разделы.

Поиск по сайту

Опрос

Что вы предпочитаете?
Всего ответов: 206

Архив

Рекомендуем

Всё для разработки игр Перевод консольных игр Игровые новости Скачать софт, игры и кино
Главная » 2011 » Март » 31 » NVIDIA PhysX Technology Adopted for Funcom's Dreamworld Engine
15:55
NVIDIA PhysX Technology Adopted for Funcom's Dreamworld Engine
Game Engine Is the First to Feature Server-Side PhysX Support, Enabling Major Speedup of In-Game Physics Calculations for Massively, Multiplayer Online Games

NVIDIA today announced that Funcom's Dreamworld 2.5, a leading game engine for massively multiplayer online games (MMOs), is the first game to incorporate server-side NVIDIA® PhysX® technology.

This unique implementation into Dreamworld Engine 2.5 results in more than a doubling in the speed-of in-game physics processing vs. traditional client-side PhysX technology, delivering realistic collision effects within the online gaming environments.

Dreamworld 2.5 currently powers two of the world's most popular MMOs: Age of Conan and Anarchy Online, with a third, the Secret World, currently in development. The updated Dreamworld Engine 2.5 with server side PhysX is now live in Age of Conan.

"We are excited to be working closely with NVIDIA to integrate PhysX technology into our Dreamworld 2.5 engine," said Rui Casais, chief technology officer at Funcom. "Server-side collision using PhysX will allow us to add a new level of realism to our online worlds, and we look forward to implementing other enhancements as well, including NVIDIA APEX clothing and destruction, to make our games even more interactive and immersive."

Continued Casais: "We are also proud to today launch a fully rewritten render engine for Age of Conan, yielding major performance increase on high-end systems and enabling several new visual features for lower end machines. We've been collaborating closely with NVIDIA in continuously improving the quality of the Dreamworld Render engine, resulting in fully new effects such as shader-based anti-aliasing techniques now being implemented in Age of Conan. The launch of the new engine is a major milestone towards the high requirements for visual performance in virtual adventures required for The Secret World."

NVIDIA PhysX technology is the world's most pervasive physics solution for designing real-time, real-world effects into interactive entertainment titles. While the NVIDIA PhysX development environment gives developers unprecedented control over the look of their final in-game interactivity, NVIDIA APEX technology takes PhysX technology content creation to the next level. With APEX, artists can create intricate physics enabled environments: they can expand the quantity and visual quality of destructible objects; make smoke and other particle-based fluids integral to game play; and create life-like clothing that interacts with the character's body to achieve more realism in their games.

Available across all major gaming platforms, including PC, Xbox360, PLAYSTATION 3, Nintendo Wii , iOS (including iPhone, iPod, and iPad), OSX, Linux, and Android (including NVIDIA Tegra™ devices), NVIDIA PhysX and APEX technologies are designed to run on a variety of CPU architectures, and can be accelerated by any CUDA® architecture-enabled NVIDIA GPU, GeForce 8-series or higher.

For more information about Age of Conan, or to download a free trial, please visit: www.ageofconan.com.

For more information on NVIDIA PhysX and APEX technologies, please visit www.nvidia.com/physx.

Категория: Программы | Просмотров: 1750 | Добавил: GC-Vic | Рейтинг: 5.0/1
Если вас интересуют материалы, схожие с этой заметкой "NVIDIA PhysX Technology Adopted for Funcom's Dreamworld Engine", то вам, возможно, будут интересны и полезны следующие новостные записи:
Теги: mmo, Anarchy Online, Physics, PhysX, Age of Conan, NVIDIA, Secret World, Dreamworld Engine, Game Physics, NVIDIA PhysX
Также вы можете посоветовать новость "NVIDIA PhysX Technology Adopted for Funcom's Dreamworld Engine" своим знакомым, либо обсудить её с другими разработчиками игр, интересующимися такой темой как Программы для игроделов, оставив своё мнение в комментариях ниже.
Всего комментариев: 2
2 RELOAD  
0
На старом компе был радеон 9600pro )))))
Сейчас стоит инвидиа джефорс 9800 1024мб и мне нравится. Хотя хочется и выше версию surprised

1 chesnoook  
0
давно пользуюсь nvidia.Лучшие карты

Добавлять комментарии на GameDev.Su могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]